Mijn eerste maand in London - Reisverslag uit Chiswick, Verenigd Koninkrijk van Aimée Fakkeldij - WaarBenJij.nu Mijn eerste maand in London - Reisverslag uit Chiswick, Verenigd Koninkrijk van Aimée Fakkeldij - WaarBenJij.nu

Mijn eerste maand in London

Blijf op de hoogte en volg Aimée

11 September 2018 | Verenigd Koninkrijk, Chiswick

Zo, mijn eerste maand als au-pair zit erop.
In het begin was het zeker even wennen, maar al gauw voelde het hier als thuis. Het gezin waar ik au-pair bij ben, ken ik al 8 jaar. Dit scheelde echt heel erg veel, want je slaat het hele kennismakingsproces natuurlijk over.
Ik ben hier aangekomen op 17 Augustus en ben begonnen met werken op 18 aug. Dit was eigenlijk heel makkelijk, want de kleintjes lagen al op bed en ik hoefde alleen de twee grote jongens naar bed te brengen.
Maandag 20 aug, begon mijn eerst echte werkweek. Het was nog niet een heel normaal rooster, aangezien alle boys nog vakantie hadden en dus de hele dag thuis waren. Mees, Storm en Vester hadden s'ochtends allemaal een sport kamp waar ze naartoe gingen, dus begon ik vrijwel elke dag pas s'middags.
Ik was in deze week dus vooral veel s'ochtends vrij, waardoor ik nog niet heel veel heb kunnen zien van London zelf. Ik ben wel die maandag nog uit eten geweest met Yvonne, want zij is helaas 23 aug alweer naar Nederland terug gegaan.
Na de eerste hectische week, begon er een halve 'echte' week. De jongens gingen 29 aug eindelijk weer naar school, na 9 weken vakantie te hebben gehad. Deze week ben ik veel met Vester en James alleen geweest, wat ik erg leuk vond, omdat zij mij natuurlijk niet echt meer herinneren van vroeger. Zij zijn namelijk nu bijna 3 en 4 jaar.
22 aug hadden we een meeting met andere nederlandse au-pairs, alleen kwamen toen alleen Shalomé en ik. Ik kan het erg goed vinden met Shalomé en we zijn deze week ook al een paar keer leuke dingen gaan doen samen.
1 sept was er een 'End of the summer party' in The Bolton, een Nederlandse pub. Het feest had als thema, strand en wij hebben ons compleet opgedost en hebben hierdoor een fles prosecco gewonnen, feestje!
In mijn derde week hier, was ik 3 dagen achter elkaar vrij, wat wel even wennen was, omdat je dan jezelf toch weer 3 dagen moet vermaken. Ik ben naar het science museum en het natural history museum geweest, wat beiden echte aanraders zijn als je naar London komt. Het leuke aan de musea in London is, is dat ze allemaal gratis zijn. Vaak zijn er wel extra tentoonstellingen in het museum waarvoor je moet betalen, maar over het algemeen kan je door vrijwel het hele museum heen zonder ook maar iets te betalen.
Het weekend in deze week( 6,7,8,9 sept), was wel heel erg druk. Fabian, de vader van de kinderen, ging met vrienden naar Barcelona, waardoor Maartje en ik alle 4 de boys alleen hadden. Wij zijn toen vrijdag uit eten geweest bij Byron, een super lekkere hamburgertent! Zaterdag en zondag zijn we naar een indoor speeltuin geweest, waar ik mezelf ook erg goed heb vermaakt.
Die zondag hebben we al mijn verjaardag gevierd, aangezien 10 sept dit jaar op een maandag viel en dat is gewoon niet zo een handige dag hier thuis. Toen ik die ochtend beneden kwam, begonnen ze allemaal voor mij te zingen en hadden ze een poster gemaakt en allemaal cadeautjes en ballonnen neergezet. Echt te lief!!

Al met al heb ik een echte leuke eerste maand gehad hier in London en hoop ik dat de andere 11 maanden, net zo zullen zijn.
Ik probeer om op deze pagina elke 2 weken een berichtje te plaatsen, zodat jullie op de hoogte zijn van mijn leven hier en hoe ik het ervaar als au-pair in London!

  • 27 November 2018 - 11:42

    Arianne Cozijnsen:

    Hoi hoi Aimée, ik ben reisverslagen aan het bekijken van mensen in deze regio omdat ik ook wat contacten zoek en vond de jouwe. Ik ben Arianne, 25 jaar en net verhuisd naar Tunbridge Wells, vlakbij Londen. Hoe vind je het in Londen? :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aimée

Mijn leven in London als au-pair

Actief sinds 11 Sept. 2018
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 2696

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2018 - 17 Augustus 2019

Mijn leven in London als au-pair

Landen bezocht: